Priame porovnanie Actros Euro VI.Actros v rámci projektu Fuel Duel.

Teraz s druhou
generáciou
motorova úsporou
o d'alšie 3%

Technika

Technika, ktorá šetrí palivo.

PPC znamená Predictive Powertrain Control a integruje spôsob jazdy prispôsobený aktuálnej topografii do automatizovaného radenia: pomocou systému zistenia polohy na báze satelitov a trojrozmernej mapy ciest systém rozpozná priebeh cesty, ako je blížiace sa stúpanie a klesanie, a dokáže primerane zasiahnuť tým, že predvídavo optimalizuje okamih preradenia a rýchlosť nastavenú na tempomate. Takto možno ušetriť až 5% paliva. Okrem jazdného programu „economy“ je teraz k dispozícii aj jazdný program „fleet“ na podporu hospodárneho spôsobu jazdy.

Spôsob jazdy optimalizovaný na zníženie opotrebenia a spotreby navyše výrazne zvyšuje celkovú hospodárnosť vozidla Actros. Službou Fleetboard na analýzu použitia sa zaznamenávajú a vyhodnocujú technické údaje z nákladného motorového vozidla. Na tomto základe sa v podobe poznámky ohodnotí spôsob jazdy vodičov, čo umožňuje objektívne hodnotenie spôsobu jazdy. Individuálne školenia preukazujú možnosti potenciálnej optimalizácie.

Predictive Powertrain Control

Spôsobom jazdy optimalizovaným na znižovanie spotreby možno dosiahnuť úspory paliva až o 15%.

Aerodynamika

Prepracovaná aerodynamika.

Pri konštrukcii vozidla Actros bol každý jeden diel dôkladne otestovaný. V aerodynamickom tuneli a na miliónoch kilometrov – s cieľom mimoriadne nízkeho odporu vzduchu a nízkej spotreby.

Nízky odpor vzduchu a valivý odpor.

Dizajn vozidla Actros bol až do najmenšieho detailu optimalizovaný na nižší odpor vzduchu. Mimoriadne výrazne je to v prípade kabíny vodiča StreamSpace. Aj elektronicky riadená žalúzia chladiča a predĺženia dverí šetria palivo. Spotrebu okrem toho znižujú aj aerodynamické montované diely a kontrola tlaku v pneumatikách.

Aerodynamika

Spôsobom jazdy optimalizovaným na znižovanie spotreby možno dosiahnuť úspory paliva až o 15%.

Hmotnosť

Nižšia vlastná hmotnosť – nižšia spotreba paliva.

Vďaka konfigurácii projektu Fuel Duel sa vlastná hmotnosť vozidla Actros výrazne znížila, čo zvýšilo jeho hospodárnosť v praktickej prevádzke.

Pri tejto konfigurácii je Actros sériovo vybavené hliníkovými diskami. Vybrané prvky zvláštnej výbavy ako pneumatiky Super-Single na zadnej náprave, zásobník stlačeného vzduchu z hliníka a kompaktná točnica sa dokázateľne postarajú o nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie CO2

V závislosti od použitia a konfigurácie možno docieliť ďalšiu úsporu paliva a nižšie emisie CO2.

Pohon

Druhá generácia motorov OM 471.

Ročná spotreba paliva nižšia o 1 100 litrov, približne o tri tony menej emisií CO2 – dva hlavné údaje pre ťahač návesov na diaľkovú prepravu s druhou generáciou motorov OM 471 značky Mercedes-Benz pre náročné úlohy pri jazdnom výkone 130 000 km ročne. Štyri roky po predstavení revolučnej generácie motorov prichádza na rad ďalší míľnik – Mercedes-Benz Actros z divízie Daimler Trucks posilňuje svoj náskok v oblasti efektívnosti.

Inžinierom značky Mercedes-Benz sa pritom podarilo vyriešiť nemožné: Spotreba paliva klesá o ďalšie 3%, s vyšším krútiacim momentom zároveň narastá dynamika jazdy. Konštrukčný rad završuje nový špičkový výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 2 600 Nm. V neposlednom rade je vozidlo opäť robustnejšie.

Skrátka – druhá generácia modelu OM 471 stanovuje nové štandardy v rámci výkonných motorov pre ťažké úžitkové vozidlá.

Druhá generácia motorov OM 471

Kvadratúra kruhu: menšia spotreba a nižšie emisie CO2, vyšší výkon a krútiaci moment.

Teraz s druhou
generáciou
motorova úsporou
o d'alšie 3%

Projekt Fuel Duel prechádza do druhého kola.

Téme celkovej hospodárnosti sa v rámci divízie Mercedes-Benz Trucks venuje najväčšia pozornosť. Investícia, spotreba, údržba, oprava a zostatková hodnota sú rozhodujúcimi faktormi vašich výnosov. Počas celej doby prevádzky vášho nákladného motorového vozidla dosahujú náklady na palivo približne 50-60% výdavkov vzťahujúcich sa na vozidlo. Actros je už mnoho rokov nesporný priekopník v oblasti hospodárnosti. Divízia Mercedes-Benz Trucks stále vyvíja nové technológie na úsporu paliva, ako napríklad inovatívny asistenčný systém Predictive Powertrain Control (PPC), ktorý do automatizovaného riadenia integruje spôsob jazdy prispôsobený aktuálnej topografii.

Actros s motorom Euro VI prispieva k výraznému zníženiu spotreby paliva. V mnohých testoch spotreby paliva Actros viacnásobne dokázal, že je až o 9% úspornejší ako konkurenčné vozidlá. V kombinácii s telematickým systémom Fleetboard a spôsobom jazdy prispôsobeným na úsporu paliva možno dosiahnuť úsporu paliva až do 15%.

Úspora paliva

Pri dnešných cenách predstavujú náklady za palivo v rámci celkovej životnosti vozidla 50 – 60% z celkových nákladov.

Ďalšie informácie

Zníženie emisií CO2

Zníženie emisií CO2 patrí v súčasnosti popri úspore paliva medzi jednu z najväčších výziev v cestnej preprave tovarov.

Ďalšie informácie

Ďalšie dôkazy

Spôsob jazdy optimalizovaný na zníženie opotrebenia a spotreby navyše výrazne zvyšuje celkovú hospodárnosť vozidla Actros.

Ďalšie informácie

Duely.

Projektom Mercedes-Benz Trucks Fuel Duel dokazujeme, že Actros je v konkurenčnom porovnaní mimoriadne efektívne nákladné motorové vozidlo. Vďaka telematicky podporovaným internetovým službám Daimler Fleetboard to možno objektívne dokázať. Fleetboard s pomocou rôznych služieb umožňuje optimalizovaný manažment vozidla, vodičov a prepravy.

Prehľad faktov:

  • Hospodárne celkové riešenie zložené z inovatívnej automobilovej techniky a špičkových servisov a služieb Mercedes-Benz
  • Znížené náklady počas celej doby používania
  • Na želanie systémy Manažment vozidla Fleetboard, Manažment prepravy a časového hospodárstva
  • Mercedes-Benz ProfiTraining, ako aj analýza používania Fleetboard a EcoSupport pre spôsob jazdy so zníženou spotrebou
  • Inovácie ako PPC pomáhajú vodičovi dodatočne ušetriť až 5% paliva

Celková úspora v rámci Európy.

Anzahl Duelle*

3.954

11,1%

Výsledok*

20.723.226

Najazdené kilometre*

Tieto údaje vychádzajú zo všetkých duelov, ktoré sa uskutočnili v rámci celej Európy.

Z toho duely uskutočnené na Slovensku: 21. Najazdené kilometre: 474.966 km. Výsledok: 13,6 ušetrených %!

* Stav: november 2017: vozidlá emisnej triedy EURO 6 a EURO 5

Ďalšie témy.